Zamiast tradycyjnych lekcji odbyły się interdyscyplinarne zajęcia przyrodnicze prowadzone przez nauczycieli biologii, chemii i geografii. Uczniowie obserwowali typy krajobrazu, rodzaje ekosystemów, elementy składowe środowiska i zjawiska pogodowe. Pobyt w terenie był doskonałą okazją, aby zastanowić się nad zjawiskiem różnorodności biologicznej oraz nad tym, jaki pozytywnie lub negatywnie wpływ ma na nią działalność człowieka. Uczniowie pracowali wykorzystując klucze do oznaczania roślin i zwierząt, lokalizator GPS oraz teczki do oceny chemicznej stanu środowiska. Badali zawartość ozonu w powietrzu, stan zapylenia oraz pH wody.  

Dzień spędzony w terenie, zamiast w klasie był doskonałą okazją do zdobycia nowych umiejętności oceny stanu środowiska, czasem obserwacji przyrody, chwilą na odpoczynek i klasową integracje.

 

Zespół nauczycieli przedmiotów przyrodniczych