Celem projektu było nie tylko udoskonalanie umiejętności językowych, lecz przede wszystkim integracja i nawiązywanie znajomości z rówieśnikami innych narodowości.
 

Czym zajmowali się uczniowie?
Na uczniów czekało wiele rozwijających doświadczeń. Na początku powstało 9 mieszanych grup składających się z uczniów i nauczycieli z różnych państw. Każda grupa miała swoje zadanie do wykonania, których celem było promowanie bycia zdrowym. Dzięki pracy w grupach uczniowie mogli rozwijać umiejętności komunikowania się w języku angielskim, współpracy, dzielenia się pomysłami i rozwiązywania problemów. Zadania takie, jak: tworzenie gier, nagrywanie filmików, przygotowywanie czasopisma, plakatów oraz broszur pomogły wykazać się kreatywnością i pomysłowością.
Uczestnicy mieli również przyjemność wysłuchać wykładu na temat zdrowego żywienia przeprowadzonego przez dietetyka. Następnie według otrzymanych przepisów uczniowie wraz z nauczycielami przygotowali zdrowe potrawy na wspólny lunch.                                                                                

Poznawanie kultury i tradycji
Będąc w innym kraju warto poznać tradycje i kulturę mieszkańców. Poza zajęciami w szkole uczniowie spędzali czas z macedońskimi rodzinami, które zapewniały im zakwaterowanie i wyżywienie. Mieli okazję na zaznajomienie się z tamtejszymi zwyczajami, skosztowanie macedońskich potraw oraz wspólne zatańczenie tradycyjnych tańców narodowych.

Zwiedzanie i inne aktywności
Macedonia Północna jest bogata w wiele pięknych miejsc, które warto zobaczyć. W ciągu pięciu dni grupa uczniów odwiedziła kilka takich miejsc, m.in. park krajobrazowy w Kuklicach, w którym mogli obejrzeć „Kamienne Lalki”. Ciekawym doświadczeniem dla uczestników była wizyta na ekologicznym rancho dla uratowanych zwierząt. Podczas wizyty dowiedzieli się wielu rzeczy na temat zdrowego odżywiania, diety wegańskiej i pomocy zwierzętom. Chętni uczniowie i nauczyciele mieli okazję pojeździć konno oraz spróbować wegańskich dań. Odbyły się też dwie wycieczki z przewodnikiem, pierwsza do Skopje – stolicy Macedonii. Uczniowie odwiedzili zabytkowe budowle, stary bazar, most kamienny i stare miasto. Podczas ostatniego dnia wybrali się na zwiedzanie miasta Kratowo, które choć niewielkie, to zachwyciło swoim urokiem.